REKLAMACJE – WYMIANA – ZWROTY. Najlepsze praktyki w e-commerce

W dniach 21-22 marca 2019 r. w Warszawie w siedzibie Dziennika Rzeczpospolita odbyła się konferencja pt. „Reklamacje, wymiana, zwrot w e-commerce”, organizowana przez Rzeczpospolita Konferencje.

Podczas konferencji prawnicy naszej Kancelarii poprowadzili dwa panele prawne. W pierwszym panelu prawnik Kancelarii Ani Sokołowska omówiła zagadnienia związane z wymogami prawnymi dotyczącymi reklamacji, wymiany i zwrotu w e-commerce, przedstawiła uczestnikom elementy, jakie powinien zawierać prawidłowo skonstruowany regulamin e-commerce. Omówione zostały również niedozwolone klauzule umowne i nieuczciwe praktyki rynkowe stosowane przez przedsiębiorców wobec konsumentów oraz najczęściej popełniane błędy w zakresie obsługi reklamacji.

W kolejnym panelu radca prawny Witold Jelito przedstawił uczestnikom konferencji uprawnienia klienta w związku z reklamacją, zwrotem i wymianą towaru oraz przedstawił dopuszczalny zakres ograniczeń tych uprawnień w świetle obowiązujących przepisów z uwzględnieniem różnic: konsumentów – podmiotów profesjonalnych. Omówione zostały również uprawnienia klienta i obowiązki przedsiębiorcy w zależności od rodzaju produktów oferowanych w ramach e-grocery oraz obowiązki przedsiębiorcy względem klientów w zależności od modelu prowadzonej działalności e-grocery.

W konferencji udział wzięli dyrektorzy, managerowie, kierownicy i specjaliści ds. e-commerce, obsługi klienta i reklamacji z wiodących firm w Polsce.

 

 

Więcej aktualności